Toenemende zorgen bij bewoners

Publicatiedatum: 02-06-2020

Thuisvester meet en monitort continu hoe bewoners de dienstverlening ervaren. De meeste bewoners zijn, ook in de Coronatijd waarin de dienstverlening is aangepast, hier tevreden over. Afgelopen april werden aanvullende vragen gesteld over hoe bewoners deze Coronatijd ervaren. Hieruit kwamen verontrustende cijfers naar voren;16% voelt zich eenzamer, 23% maakt zich meer zorgen en 16% geeft aan dat het inkomen onzeker is of wordt.

Begin april gaven we bij de keuze om in deze crisistijd toch huurverhoging door te voeren aan dat wij dat geld onder andere nodig hadden om er te kunnen zijn voor de bewoners die hun baan verliezen of tijdelijk minder inkomen hebben. Inmiddels zien we dat we goed benaderbaar- en bereikbaar zijn omdat bewoners ons in toenemende mate weten te vinden en aankloppen voor ondersteuning. Op basis van de inzichten vanuit de metingen verwachten we dat er helaas nog meer bewoners een beroep op ons gaan doen de aankomende maanden. Het is goed om te zien dat we er nu ook echt kunnen zijn en van enorme waarde kunnen zijn voor deze bewoners.

Verschillende mogelijkheden
Thuisvester biedt verschillende mogelijkheden voor ondersteuning van bewoners die betaalproblemen krijgen. Zo sluiten we betalingsregelingen af met bewoners of is er uitstel van betaling mogelijk. Daarnaast is het voor sommige bewoners van sociale huurwoningen die relatief te duur wonen mogelijk om huurbevriezing of verlaging aan te vragen. 

Maatwerk
Het is ontzettend belangrijk dat mensen geen drempel voelen. Als u door de huidige situatie voor een financiële uitdaging komt te staan, neem dan contact op met Thuisvester. Wij bekijken welke opties er zijn en wat de meest passende oplossing is voor uw situatie. 
 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden