Medewerkers gingen op Thuisgesprek

Publicatiedatum: 04-12-2019

We willen graag bewoners beter leren kennen en weten wat hun bezighoudt. Met heel veel bewoners hebben we geen contact. Omdat we juist deze bewoners een keer wilden spreken gingen we bij een aantal van hun op bezoek.

In ons ondernemingsplan hebben we uitgesproken dat we bewoners beter willen leren kennen. Daarom zijn we onder andere gestart met de zogenaamde ‘Thuisgesprekken’. Tijdens deze gesprekken gingen medewerkers in duo’s op bezoek bij bewoners. Mét lekkere appeltaart. 

Gastvrij
Deze medewerkers zijn ontzettend gastvrij ontvangen door onze bewoners. Trots werden rondleidingen gegeven in huis en met veel openheid werden verhalen verteld. Dit gaf ons de gelegenheid om volledig in de leefwereld van bewoners te stappen en om de ‘andere kant’ van Thuisvester te zien.

Zonder vraag of aanleiding
Het was voor onze medewerkers ontzettend waardevol om ‘zomaar’ in gesprek te gaan, zonder dat er een aanleiding voor was. Zonder vraag of klacht als aanleiding is er de tijd en ruimte om van alles te bespreken. Zowel persoonlijke verhalen als Thuisvester-gerelateerde verhalen werden verteld. Dit zorgde voor waardevolle ervaringen en inzichten bij onze medewerkers. Zij nemen deze ervaringen mee in hun dagelijkse werk.

Niet alles is perfect!
We weten dat bewoners in basis tevreden zijn over Thuisvester, maar dat wil niet zeggen dat alles perfect is. De vragen, suggesties, opmerkingen en verbeteringen die medewerkers ophaalden in de gesprekken worden dan ook meegenomen bij het verbeteren van onze dienstverlening.

Meer medewerkers op bezoek
Deze gesprekken zijn zo postitef verlopen dat we er in 2020 mee doorgaan. We gaan opnieuw bewoners benaderen met de vraag of we bij hun om bezoek mogen komen. 

Wij waarderen het zeer dat bewoners onze medewerkers zo gastvrij hebben ontvangen en bereid waren om zo open in gesprek te gaan.

 

Deel deze pagina