Nieuwsbericht

Welkom Nieuwsoverzicht Interview met onze Klantcoaches Sebastienne en Miranda

Interview met onze Klantcoaches Sebastienne en Miranda

Leestijd: 4 min

Sinds januari 2022 hebben we bij Thuisvester een nieuwe functie in het leven geroepen. Namelijk de functie Klantcoach. Onze 2 Klantcoaches Sebastienne en Miranda vertellen u in dit interview wat deze nieuwe functie precies inhoudt.

Wie zijn jullie en welke functie vervullen jullie bij Thuisvester?
Miranda: Ik ben Miranda (foto 1: rechts). Ik werk sinds januari 2022 bij Thuisvester als Klantcoach. Voordat ik aan deze functie begon heb ik bij een aannemer gewerkt als Kopersadviseur nieuwbouw. De interesse in klantcontact en nieuwbouw heb ik altijd gehad en komt ook in mijn nieuwe functie als Klantcoach goed van pas.

Sebastienne: Ik ben Sebastienne van der Westen (foto 2: rechts). Ik ben sinds 2019 werkzaam bij Thuisvester. Ik ben gestart op de financiële afdeling maar merkte dat ik in deze functie het klantcontact erg miste. Vandaar dat ik de overstap heb gemaakt naar de functie Klantcoach.

Kunnen jullie vertellen wat de rol Klantcoach inhoudt?
Sebastienne: In deze rol nemen we de nieuwe bewoners van een nieuwbouwwoning mee in het verhuisproces. We willen ze een welkom thuis bieden en ze genoeg informatie meegeven zodat ze direct fijn kunnen wonen. Als nieuwe bewoner van een nieuwbouwwoning komt er enorm veel op je af. We geven de nieuwe bewoners één aanspreekpunt (Miranda of ik) en begeleiden ze vervolgens bij het hele proces.

Miranda: We blijven betrokken bij een project tot dat alle problemen rondom het nieuwbouwproject opgelost zijn. Wanneer deze problemen zijn verholpen zetten we het werk door naar de opzichters.
 
De functie Klantcoach is nieuw binnen Thuisvester. Kunnen jullie uitleggen hoe de functie tot stand is gekomen?
Miranda: In het verleden is gebleken dat er te weinig aandacht is besteed aan huurders van nieuwbouwwoningen. De sleutel werd uitgereikt aan huurders maar daarna boden we ze eigenlijk niet genoeg informatie aan over de woning. Deze functie is in het leven geroepen voor dat extra stukje aandacht voor de klant. We willen onze huurders aan de voorkant al genoeg informatie bieden over de woning. We hopen dat we zo eventuele problemen die zich kunnen voordoen al (deels) opgelost hebben.

Sebastienne: Stel er is een probleem bij 1 of 2 woningen dan hebben wij dat snel door en kunnen we ervoor zorgen dat deze problemen in andere woningen van een nieuwbouwproject of -complex sneller opgelost worden. De functie draagt bij aan de klanttevredenheid en coördinering binnen de organisatie.


Hoe ziet de werkdag van een Klantcoach eruit?
Miranda: Het werk van een Klantcoach is heel gevarieerd. Het begint bij de voorbereiding. Bij de start van een nieuw project worden we direct betrokken. We willen dan onder andere weten wat de doelgroep is en wanneer het project start. Tijdens de bouwperiode krijgen we uitleg over de installaties. Deze informatie moeten wij namelijk weer overbrengen aan de huurders. We wonen kijkdagen bij, we maken handleidingen en stellen oplevertasjes samen die we aan de nieuwe bewoners geven bij de sleuteloverdracht. Ook hebben we veel contact met de aannemers over meldingen en pakken we de coördinatie daarvan op.

Wat is de grootste uitdaging van deze functie?
Miranda: Het opzetten en het waarmaken.

Sebastienne: Het waarmaken vooral, dat onze functie écht gezien wordt als toegevoegde waarde. Niet alleen dat collega’s dat zien, maar vooral dat de huurders dat ook echt gaan zien en gaan merken.
 

Wat maakt het zijn van Klantcoach zo leuk?
Beide: De diversiteit. Sebastienne: Het is ook fijn dat we mensen blij maken. Voor mensen die niet blij zijn zoeken we een oplossing en bieden we een luisterend oor. De samenwerking met onze wijkbeheerders, afdeling verhuur en externe partijen maakt deze functie ook ontzettend leuk.

Miranda: Ik vind de sleutel uitreiken ontzettend leuk. Het moment dat je die sleutel geeft en zegt: gefeliciteerd met uw nieuwe woning, dat is écht een mooi moment.