Wat gaan ze doen om verbinding te maken?
De coördinatoren vitale wijken:
- werken met externe partijen zoals gemeenten, huurdersorganisaties en zorg- en welzijnsinstellingen samen.
- halen informatie en wensen van buiten op om concrete projecten en acties te formuleren.
- zorgen voor de eerste opzet van de jaarlijkse prestatieafspraken met huurdersorganisaties, gemeenten en collega’s, coördineren en zien toe op de realisatie van die afspraken en de projecten die daaruit voortvloeien.
- nemen deel aan stuurgroepen en regionale overleggen op het gebied van het sociaal domein (schuldhulpverlening, sociale wijkteams, Wet Maatschappelijke Ondersteuning etc.).
- zorgen er voor dat de prestatieafspraken en de informatie uit de stuurgroepen en regionale overleggen een plaats krijgen binnen Thuisvester.
- halen informatie op bij woonconsulenten en buurt-huismeesters omdat zij elke dag in contact staan met bewoners en organisaties zoals bijvoorbeeld, Surplus, GGD, welzijnsinstellingen, gemeente en politie.
- zorgen bij nieuwbouwontwikkelingen samen met collega’s voor een duidelijke opdrachtformulering richting de afdeling vastgoed. Wat, voor wie en hoeveel?
- maken samen met collega’s wijk-, dorps- en complexplannen voor de langere termijn met aandacht voor de kwaliteit en de leefbaarheid.