bijgewerkt 18-12-2017

Medisch

Medisch

Als u vanwege medische omstandigheden met spoed een andere woning nodig heeft, wordt uw situatie beoordeeld door de gemeente. Dit geldt niet voor ouderdom gerelateerde klachten. 

U kunt hiervoor contact opnemen met het WMO loket van uw gemeente. Zij onderzoeken uw situatie en beoordelen welke aanpassing of voorziening het beste bij u past. Dit kan een aanpassing in uw woning betreffen, maar het is ook mogelijk dat zij het advies geven om te verhuizen. Op basis van dit advies beoordeelt Thuisvester of u in aanmerking komt voor medische urgentie.

Meest gestelde vragen

  • Wat is medische urgentie?

    U kunt in een situatie belanden waarin het, ondanks aanpassingen in uw huidige woning, niet langer mogelijk is goed in de woning te wonen. Met de toekenning van een medische urgentie kunnen wij u in dringende of uitzonderlijke gevallen voorrang geven.

  • Waar kan ik medische urgentie aanvragen?

    Medische urgentie kunt u aanvragen bij het WMO loket van uw gemeente. Het WMO loket onderzoekt uw situatie en beoordelen welke aanpassing of voorziening het beste bij u past. Dit kan een aanpassing in uw woning betreffen, maar het is ook mogelijk dat zij het advies geven om te verhuizen. Op basis van dit advies beoordeelt Thuisvester het verzoek om medische urgentie.

    Websites van de gemeentes
    www.oosterhout.nl – telefoonnummer 14 0162
    www.geertruidenberg.nl – telefoonnummer 14 0162
    www.rucphen.nl – telefoonnummer 0165 34 95 00
    www.zundert.nl – telefoonnummer 076 599 56 00 

     

  • Zijn er kosten verbonden om medische urgentie aan te vragen?

    Voor het aanvragen van een medische urgentie worden geen kosten in rekening gebracht.