bijgewerkt 28-06-2017

U wilt uw huur opzeggen

Bij verhuizen komt er veel op u af. Als u onderstaande stappen doorloopt weet u wat er bij verhuizen allemaal komt kijken.

  • Minimaal 1 maand van te voren

    Houdt u er rekening mee dat de huur minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden van te voren dagelijks opgezegd kan worden. 

  • Medehuurder?

    Als er een medehuurder bij ons bekend is kunt u de woning niet alleen opzeggen. Uw medehuurder moet dan dit formulier uitprinten en ondertekenen. Dit ingevulde formulier kunt u uploaden als u hieronder digitaal de huur opzegt.

  • Afspraak inplannen

    Als u de huur hieronder opzegt kunt u zelf de eerste en tweede opname inplannen.

  • Eerste en tweede opname

    Bij de eerste opname bekijken we of het huis in goede staat is en of er veranderingen zijn aangebracht. U kunt dan aangeven welke zaken u ter overname wilt aanbieden aan de nieuwe huurder en de opzichter geeft aan hoe de woning opgeleverd moet worden. Bij de tweede opname controleert de opzichter of de afspraken zijn nagekomen. Als alles in orde is, kunt u gelijk de sleutels inleveren.

  • Bezichtigen

    Geïnteresseerden kunnen contact met u opnemen om de woning te bezichtigen en overnames te bespreken. Na bezichtiging beoordeelt Thuisvester of uw woning aan de kandidaat kan worden toegewezen. Leg afspraken over overnames pas vast als u van ons de gegevens van de definitieve kandidaat ontvangen heeft.

  • Uw eindafrekening

    Binnen 4 weken wordt de eindafrekening verstuurd. Eventueel teveel betaalde huur wordt dan verrekend.

  • Opzeggen

    Als u eenmaal heeft opgezegd is dit definitief en wordt de woning aan een volgende huurder aangeboden.

    Huur opzeggen

Meest gestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

    U kunt dagelijks de huur digitaal opzeggen via Mijn Thuisvester. Als er een medehuurder bij ons bekend is kunt u de woning niet alleen opzeggen. Uw medehuurder moet dan deze verklaring uitprinten, invullen en ondertekenen. Deze verklaring kunt u uploaden tijdens het digitaal opzeggen.

  • Wat is de opzegtermijn? Hoe weet ik wanneer de huur eindigt?

    De opzegtermijn voor een sociale huurwoning is minimaal één maand en maximaal 3 maanden. Het huurcontract loopt één maand na de dag waarop u digitaal heeft op gezegd af of zoveel later als u zelf aangeeft. U ontvangt een bevestigingsmail met daarin de data van eerste en tweede opname die u zelf ingepland heeft en de definitieve einddatum.

    De huurperiode voor een vrije sectorwoning is minimaal 6 maanden.

  • Moet ik zelf het water, gas en licht opzeggen?

    De meterstanden worden tijdens de tweede opname door de opzichter opgenomen. U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de standen aan de energieleveranciers, tenzij u energie of water afneemt van Thuisvester.

  • Hoe kan ik de overname regelen met de nieuwe huurder?

    Bij het digitaal opzeggen van de huur kunt u aangeven welke spullen u ter overname wilt aanbieden. Denk daarbij aan tuininrichting, gordijnen, vloerbedekking, zonwering en dergelijke. U kunt de kandidaat-huurder niets verplichten. De nieuwe kandidaat-huurder krijgt uw contactgegevens zodat u samen kunt bespreken of hij/zij spullen wil overnemen.  Bij de eerste opname verstrekt de opzichter een overnameformulier.  De overname van spullen is de verantwoordelijkheid van de vertrekkende en nieuwe huurder samen. 

  • Ik heb een verhuurdersverklaring nodig. Waar kan ik die aanvragen?

    In een verhuurdersverklaring vermeldt Thuisvester onder meer of er een betalingsachterstand is, of er op tijd betaald is en of er sprake is geweest van overlast. U kunt een verhuurdersverklaring aanvragen bij uw verhuurder. Via het contactformulier kunt u een verhuurdersverklaring aanvragen.

  • Waar kan ik de algemene huurvoorwaarden vinden?
    Dit zijn de algemene huurvoorwaarden van Thuisvester.